conclusie
In dit hoofdstuk staan de belangrijkste hoofdlijnen uit de onderzoeksresultaten beschreven. Deze punten zijn onder meer voor de zoekvelden matrix (bijlage D) gebruikt. De centrale vraag van dit rapport luidde:
Welk uniek, duurzaam &
mobiliteitsverhogend product heeft in combinatie met de Yezz kinderwagen de
meeste marktpotentie voor Dorel in het Quinny portfolio?
Uit de SWOT – analyse is
gebleken dat de kansen voor Dorel liggen bij duurzaamheid, productprijs en
nieuwe unieke producten. Duurzaamheid en mobiliteit zijn de belangrijkste
trends die relevant zijn voor deze opdracht omdat de opdrachtgever hier de
meeste waarde aan hecht. Uit het onderzoek komt duurzaamheid dus meerdere male
als belangrijke factor naar boven. Wat door de consument als nadeel van de Quinny
Yezz wordt ervaren is dat het frame regelmatig breekt, en dat er weinig spullen
meegenomen kunnen worden. Hier speelt ook mobiliteit een rol. Met het
onderstaande advies wordt een zo goed mogelijk antwoord gegeven op de centrale
vraag. In de analysefase zal na opdracht goedkeuring meer onderzoek uitgevoerd
worden om het huidige advies extra te funderen.
Advies
Zoals uit de kern van het
probleem, het onderzoeksdoel,en de centrale vraag in hoofdstuk 1 blijkt, is er
bij Dorel behoefte aan een duurzaam product voor Quinny, dat samen met de Yezz
kinderwagen voor extra mobiliteit zorgt. Ook is er te zien dat een belangrijk
woord in de visie van Quinny 'urban' is. Daarnaast zijn gezondheid en mobiliteit
steeds groter wordende trends, zoals uit het trendonderzoek (hoofdstuk 4.6)
blijkt. Deze twee onderwerpen kunnen met elkaar worden verweven. De fiets is
hiervan een mooi voorbeeld, het aantal fietsers groeit in heel de wereld, niet
alleen in Nederland, maar ook in andere landen wordt fietsen steeds meer
gestimuleerd.
Als onderzoeksvoorstel stelt
het ontwerpteam een Quinny Yezz buggydrager voor, die op de fiets gemonteerd
kan worden. Deze bestaat nog niet voor de Quinny Yezz. Gezien de huidige trends,
de visie van Dorel en Quinny past dit perfect in het plaatje. Wanneer de buggy
meegenomen kan worden op de fiets is de gebruiker niet alleen een stuk
mobieler, maar ook gezond en milieubewust bezig.(Dit draagt in zekere mate bij
aan een duurzamere samenleving.) Met de buggydrager word de jonge doelgroep van
Quinny aangesproken, zij kunnen zich met het product beter verplaatsen.
Als er alleen een buggydrager
wordt gemaakt is het probleem dat er weinig spullen meegenomen kunnen worden
nog niet opgelost. Daarom zal de buggydrager worden voorgesteld in combinatie
met een fietstas die van de fiets kan worden gehaald, en aan de buggy kan
worden gehangen. Op deze manier vergroot niet alleen de mobiliteit van de
buggy, maar ook het probleem dat de gebruiker weinig eigendommen kan vervoeren
wordt zo opgelost
Met deze post wil ik aantonen dat ik DD2 en DD3 heb behaald.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten