Taak: Ieder binnen de groep heeft de zelfde taak, namelijk het uitwerken van zijn eigen concept. Om deze reden zullen alle subtaken beschreven worden als mijn activiteiten, en wordt er in mijn blog tijdens de conceptfase alleen ingegaan op mijn concept. Tot slot zijn er twee taken die ik wel als enige heb uitgevoerd, namelijk: de drie wegingsmatrixen van elk concept samenvoegen, en het verslag nagekeken op zinsopbouw en spelfouten.
Activiteiten: Ik heb de ideeën voor de tas en de buggydrager verder uitgewerkt door concepttekeningen te maken, oplossingen te bedenken, belastingen op de drager te berekenen, en modelletjes om de werking aan te tonen te maken. Ook heb ik mijn concept in de wegingsmatrix getoetst, en de wegingsmatrixen van de drie concepten samengevoegd, en hebben wij aan de hand van de wegingsmatrix het sterkste concept uitgekozen. Verder is er een verslag gemaakt voor dhr. van Dijk, waarin het gekozen concept, de Suspendezz wordt uitgelegd.
Tot slot hebben wij de concepten gepresenteerd, waarbij ieder zijn eigen concept heeft gepresenteerd.
Resultaat:Er zijn drie concepten uitgewerkt die qua niveau dicht bij elkaar liggen, er zijn werkingsmodellen gemaakt, en er is een verslag gemaakt waarin het gekozen concept uiteen wordt gezet.
Reflectie: De reflectie is ingedeeld volgens SMART:
specifiek
|
De doelstelling is het kunnen uitvoeren van de conceptfase:Het resultaat zijn 3 uitgewerkte concepten, die qua niveau zo dicht mogelijk bij elkaar liggen. Er zijn tekeningen, Solidworks modellen, werkingsmodellen, en een verslag.
|
meetbaar
|
De doelstelling is bereikt, de conceptfase is uitgevoerd, en er zijn 3 concepten opgeleverd, en er is een concept uitgekozen om verder uit te werken in de materialisatiefase.
|
acceptabel
|
Over het geheel genomen ben ik niet tevreden over de conceptfase, dit heeft een aantal redenen:
-Ieder heeft enkel zijn eigen concept uitgewerkt, hierdoor kennen wij elkaars concepten minder goed, en zijn er wellicht dingen over het hoofd gezien.
-Door de beperkte tijd, en de grote hoeveelheid taken buiten het Quinny project(opdrachten, toetsen etc.) was er te weinig tijd om mijn concept uitgebreid uit te werken. Ik had meer willen opleveren; meer en mooiere ingekleurde tekeningen, betere beschrijvingen, en mooie 1:1 conceptmodellen van het hele concept.
-Ik beschik nog niet over de vaardigheid om in Solidworks te werken, ik heb er wel in geoefend, maar er is nog veel meer oefening nodig voordat ik er een concept in kan uitwerken, dit zal ik ook in mijn POP/PAP zetten.
Er zijn ook wat positieve punten te benoemen, namelijk dat mijn tekenvaardigheden vooruit gaan, en dat er een sterk en goed uitvoerbaar concept is gekozen.
|
reëel
|
Het is vrij reëel wat wij hebben opgeleverd, namelijk 3 concepten die zijn uitgewerkt tot een niveau dat ongeveer gelijk is. Alleen de manieren waarop ze zijn uitgewerkt verschillen en de tijd die we er voor hadden was te weinig, ook omdat er opdrachten tussendoor kwamen die niet op het rooster stonden en de enorme druk van toetsen en huiswerkopdrachten.
|
tijdgebonden
|
Ik heb erg veel problemen met de tijd, ik moe(s)t leren voor de toetsen, verder hebben wij huiswerkopdrachten gekregen die erg veel tijd in beslag namen terwijl die tijd niet beschikbaar was, dit ging ten koste van de uitwerking van mijn concepten.
|
Toepassing: Het gekozen concept zullen wij verder uitwerken in de materialisatiefase, wat betreft de kennis en vaardigheden kan ik het volgende toepassen:
-Tekenvaardigheden gebruik ik in de ideefases en materialisatiefases van de komende blokken.
-Probleemoplossend vermogen gebruik ik in alle fases, en in alle nog te komen blokken.
-Presentatievaardigheden gebruik ik aan het einde van iedere fase van ieder blok.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten