woensdag 22 januari 2014

Marketingstrategie Suspendezz

Om de marketingstrategie te bepalen is het belangrijk dat er eerst naar de volgend punten kijkt en deze dan goed uitwerken zodat het product niet alleen een succes is  maar de verkoop ook.

4P’s product positionering

Plaats

Om het product te kunnen verkopen is een plaats nodig, deze plaats is belangrijk omdat je moet zorgen dat mensen die de Quinny Yezz kopen, en kunnen zien dat de add-on er is voor de Yezz. Er zijn twee kanalen die voor de hand liggen om een product te verkopen die voor de Quinny Yezz is, maar ook voor de fiets:
o   Babywinkel waar ze de buggy verkopen, omdat mensen waarschijnlijk een volledig uitgerust product willen hebben;
o   Fietsenmaker, omdat hier de fiets waar de buggydrager opkomt aangeschaft is of onderhouden wordt.
Het is dan belangrijk om te kijken of allebei de afzetkanalen gebruikt gaan worden of er een keuze gemaakt moet worden dus één van de twee afzetkanalen. Voor de distributie van het  product kunnen de standaard kanalen van Dorel gebruikt worden, omdat zij aan babywinkels leveren, maar ook aan fietswinkels(zoals Cannondale, GT)

Prijs

De prijs die voor het product gevraagd mag worden mag in het geval van de Quinny Yezz niet te met te veel marges genomen worden, dit komt omdat de Quinny Yezz een product is dat slecht verkoopt naar de Dorel-standaard en daarom het product een boost kan geven qua verkoopaantal en daarbij de winst ook zal groeien. Wanneer de keuze gemaakt wordt om via verschillende distributiekanalen te werken is het verstandig om een gelijke adviesprijs te hanteren, zodat er voor de afzetkanalen geen financiële redenen zijn om het product niet te verkopen. Dit geldt ook voor de prijs die Dorel vraagt aan de afzetters, het is belangrijk dat deze laag is omdat er dan meer afzetters in geïnteresseerd zijn om het te verkopen, wat beter is voor de verkoopcijfers.

Promotie

Het is belangrijk bij de promotie van dit product is om huidige eigenaren van de Quinny Yezz te laten  weten dat er een nieuwe add-on is voor hun buggy die het kopen waard is. Daarom is het heel belangrijk dat de mensen die ook een Quinny Yezz hebben het product zien gebruiken. Dit kan door reclame, maar een belangrijker middel zou zijn dat wanneer mensen een nieuwe Quinny Yezz aanschaffen ze het product met korting kunnen aanschaffen bij de Yezz. Een andere mogelijkheid zou zijn als mensen de buggydrager kopen een kortingsbon krijgen die zij aan andere mensen kunnen geven. Die mensen zullen dan sneller een Quinny Yezz kopen met buggydrager of de buggydrager apart.

Product

o   Het fysieke product moet voor de klant heel duidelijk zijn:  het is een buggydrager voor achterop de fiets is, maar ook dat er een extra opslagvoorziening aan de Yezz wordt toegevoegd die zeer makkelijk met één hand aan de fiets te bevestigen is, en daarbij twee producten worden aangeschaft.

o   Het uitgebreide product is het belangrijks dat er wanneer de buggydrager via de babywinkels gekocht zou worden hij gemonteerd kan worden bij een fietsenmaker die andere producten van Dorel verkoopt. Dit geeft extra klantbinding omdat de klanten dan bij twee verschillende afzetkanalen van Dorel klant is en dit kan in de toekomst voordelen opleveren. De buggydrager met opslagmedium moet ook duidelijk zijn op de verpakking en daarbij is het belangrijk dat de mensen het product makkelijk uit de verpakking kunnen halen. De verpakking moet ook recyclebaar zijn, en dan moet dit goed op de verpakking zichtbaar zijn dit is belangrijk voor de moderne consument die een betere wereld wil achterlaten. De merknaam en service moeten goed zichtbaar zijn op de doos zodat de klanten weten waar  ze aan toe zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten