We hebben een probleemschets gemaakt, en daarop een Root Cauce analysis op gedaan, om tot de kern van het probleem te komen. Hiermee hebben we vervolgens onze onderzoeksdoel en centrale vraag geformuleerd. Hieruit hebben wij onze deelvragen kunnen opstellen, met als resultaat een complete probleemstelling die we in onze onderzoeken kunnen gebruiken. Het geheel staat hieronder beschreven:
Dorel wil voor de kinderwagen “Yezz” van het merk Quinny een
nieuw, innovatief en volledig recyclebaar product gaan ontwikkelen. Het product
zal een hulpmiddel worden voor het vervoer van dagelijkse dingen. De aanleiding
hiervoor is dat duurzaamheid een opkomende trend is op de markt. Daarbij is het
vervoeren van “dingen” een wens vanuit het bedrijf. Als Dorel niet op
duurzaamheid inspeelt kan een marktaandeel verloren gaan aan de concurrerende
bedrijven. Er zijn vanuit het bedrijf nog geen initiatieven genomen op het
gebied van duurzame productontwikkelingen. Dit is op de huidige markt (nog)
geen adequaat probleem, maar in de toekomst zal dit zeker een dilemma vormen
als Dorel geen duurzame vernieuwing doorvoert. In de wenselijke situatie heeft
Dorel een nieuw product dat volledig recyclebaar is, binnen het bestaande
portfolio past, en toepasbaar is als hulpmiddel voor de Yezz. Via onderzoek
door de studenten van de opleiding Engineering aan de HZ University of Applied
Sciences wordt aan dit doel gewerkt. Mogelijke knelpunten die kunnen ontstaan
zijn een gebrek aan kennis, dat het product niet aanslaat, de opdracht te
beperkt is of dat de kwaliteit van het product te laag is. De probleemschets is
opgesteld aan de hand van informatie die de heer John van Dijk heeft
versterkt.
Waarom wil Dorel een duurzaam hulpmiddel voor de Yezz op
de markt brengen?
-
Dorel wil dat mensen meer eigendommen kunnen meenemen in combinatie met de
Yezz.
Waarom moeten mensen meer eigendommen kunnen meenemen met
de Yezz?
- Om
mensen meer mobiliteit te geven.
Waarom wil Dorel mensen meer mobiliteit geven?
-
Omdat dit past bij de visie van Quinny.
Waarom past mobiliteit bij de visie van Quinny?
-
Omdat Quinny producten zijn bedoeld voor een stedelijke omgeving.
Waarom zijn Quinny producten bedoeld voor een stedelijke
omgeving?
- Om
de mensen uit de stad meer mobiliteit te geven.
Dorel wil een duurzaam product voor Quinny ontwikkelen dat
samen met de Yezz kinderwagen voor extra mobiliteit zorgt.
Dorel voorzien van een nieuw & duurzaam Quinny product
dat met de Yezz kinderwagen voor extra
mobiliteit zorgt.
Welk uniek, duurzaam & mobiliteitsverhogend product
heeft in combinatie met de Yezz kinderwagen de meeste marktpotentie voor Dorel
in het Quinny portfolio?
1.
Wat voor bedrijf is Dorel?
a.
Welke interne sterke punten heeft Dorel?
b.
Wat zijn de zwakke punten van Dorel?
2.
Waar staat het merk Quinny voor?
3.
Wat is de ontwerpfilosofie voor de Quinny Yezz?
4.
Welke huidige accessoires zijn er voor de Quinny
Yezz?
5.
Welke producten heeft de concurrentie die op de
Quinny Yezz lijkt?
6.
Welke externe kansen & trends bestaan er
voor Quinny Yezz?
a.
Wat is een trend?
7.
Wat is duurzaamheid in relatie met
productontwerpen?
8.
Wat is mobiliteit?
a.
Hoe kan de mobiliteit verhoogd worden?
9.
Welke productideeën hebben de meeste
marktpotentie?
a.
Wat is marktpotentie?
Met deze post wil ik aantonen dat ik DD2 heb behaald.
Met deze post wil ik aantonen dat ik DD2 heb behaald.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten