Het is belangrijk te weten wie de doelgroep is, zodat het product op deze doelgroep afgestemd kan worden.
Het onderzoek naar de doelgroep van ons product staat hieronder weergegeven:
Wat is de doelgroep van Quinny?
Wat is hun leeftijd?
Quinny heeft een online pagina aangemaakt die onder de naam
“Quinny Casters” bekend staat. Hiermee wil het merk haar potentiële kopers
aanspreken op een authentiekere manier, generatie Y neemt namelijk de
uitgezonden reclames niet meer aan frankwatching (2011). Generatie Y is een
verzamelnaam voor alle personen die zijn geboren in de jaren 1985 tot 2000
Shaieyouta, Dalia (juni 2012). Zij zijn de jonge ouders van het moment met een
leeftijd tussen de 20 – 30 jaar.
Wat doen ze?
Generatie Y staat aan het begin van hun loopbaan. Ze
kenmerken zich door hun actieve houding en kennis van multimedia. Ze worden ook
wel omschreven als de netwerkgeneratie door het vermogen om snel contacten te
leggen met anderen. Zelfontplooiing staat centraal, ze stellen ook hogere eisen
dan voorgaande generaties. Als een baan niet genoeg voldoening geeft zijn ze
niet bang om een ander te zoeken Habets, Carlien (juni 2013).
Hieruit kan geconcludeerd worden dat de doelgroep snel &
flexibel is door hun ongeremdheid en de digitale communicatiemiddelen van deze
tijd. Hetzelfde kan teruggebracht worden in het te ontwikkelen product. De Yezz
fietsendrager zal van degelijke kwaliteit moeten zijn om overeen te komen met
de eisen van de doelgroep. Hier staat Dorel ook om bekend.
Wat verdienen ze?
De eerder beschreven zelfontplooiing en voldoening uit het
werk halen heeft invloed op het salaris van de doelgroep. Bij generatie Y
berust de beroepskeuze niet zozeer op het geld dat ze gaan verdienen. Een
citaat de scriptie van de Wit, Daphne (juni 2008):
‘Die topbaan in Amsterdam past daar dus niet in, want
verhuizen betekent vertrekken uit je
eigen sociale omgeving. Dat torenhoge salaris, waarvoor
je wel zestig uur per week moet
werken, hoort daar ook niet bij, want dan houd je geen
tijd meer over voor jezelf, je vrienden
en de rest van je leven. Kleine dingen vind je dicht bij
huis.’
Daarbij zijn de meeste mensen in de doelgroep nog
starters waardoor het gemiddelde salaris rond de €1200 – €4000,- zal liggen
voor MBO tot universitair afgestudeerden Habets, Carlien (juni 2013) &
Gemiddeld inkomen (2013). Concluderend heeft de doelgroep dus gemiddeld een
lager inkomen dan andere gezinnen. Voor de productontwikkeling betekend dit dat
de kosten niet te groot mogen zijn. Een goede verhouding tussen kostprijs en
kwaliteit is geadviseerd.
Waar wonen ze?
Uitgaande van de presentatie die is gegeven tijdens het
bezoek aan Dorel, en het thema van Quinny, wonen de personen uit de doelgroep
in een stedelijke omgeving. Omdat de doelgroep niet spectaculair veel te
besteden heeft zullen zij in de normale straten en wijken wonen. Denk aan de
gemiddelde en middel - hogere sociale klasse.
Conclusie
De doelgroep van Quinny bestaat uit jonge ouders in een
leeftijdscategorie van ongeveer 20 tot 30 jaar oud. Het betreft een doelgroep
die omschreven kan worden als snel en flexibel, door hun ongeremdheid en de
digitale communicatie van deze tijd. Verder wordt er in de voorafgaande
alinea's geconcludeerd dat het gemiddelde inkomen van de doelgroep met €1200 -
€4000 lager is dan in andere gezinnen. De doelgroep woont in een stedelijke
omgeving, in normale straten en wijken, denk hierbij aan de gemiddelde- en
middel-hogere sociale klasse.
(uit het analyseverslag)
Onderzoek,resultaat en conclusie heeft betrekking tot DD2 en DD3
Onderzoek,resultaat en conclusie heeft betrekking tot DD2 en DD3
Geen opmerkingen:
Een reactie posten